• プライバシーポリシー

阿部会計グループ(以下、当グループ)は、リスク管理、コンプライアンスなど内部 管理体制の強化を経営の最重要課題のひとつと考えております。この考えのもと、個人情報の重要性を認識し、自ら定めた行動規範、個人情報保護に関する法律 に基づき、個人情報の適切な保護に関する取組方針を制定し、公表いたします。

1 取組方針について
当グループは個人情報保護法および関連するその他の法令・規範を遵守し、個人情報保護に関する管理体制を確立するとともに、役員および従業員に周知し、その遵守徹底に努めます。

2 個人情報の利用目的について
当グループでは、お客様から個人情報をご提供いただく場合、個人情報の利用目的を明示し、その利用目的の範囲内で利用します。

【利用目的】
・税理士業務・コンサルティングおよびそれに付帯する役務の提供
・財務・会計・税務に付随する情報の提供
・従業員の採用選考および採用後の人事管理


Privacy policy

The followings are the Company’s measures for the protection of personal information.

(1)Company’s custody and management of personal information of its customers will comply with pertinent laws and regulations and other codes of practice of Japan.

(2)Company will implement appropriate measures to prevent unauthorized access to or the loss, destruction, alteration, or disclosure of customers’ personal information.

(3)In the event that it entrusts the management of personal information to an outside party, Company will execute agreements with such party to ensure the necessary protection of such information and the proper supervision of such management.

(4)Except in the following events, Company will not disclose a customer’s personal information to any third party:
Where the customer agrees to such disclosure.
Where the information is disclosed in a form whereby the customer cannot be identified (for example, in the form of statistical data).
Where Company is lawfully ordered by a judicial or government authority to disclose or submit such information.